Babia Góra 2018

Notatka archiwalna z wycieczki na Babią Górę w dniu 5 Sierpnia 2018 (Niedziela).

Wyjazd

- Wyjechaliśmy ze Skawiny około 7:40, spakowani w niezbędne rzeczy i zaopatrzeni w zapas dobrego humoru. Motywem przewodnim z głośników w kluczowym momencie był kawałek Catgroove .

- Niestety musieliśmy trochę tego zapasu uszczuplić ponieważ w drodze na miejsce w miejscowości Palcza wpadliśmy w poślizg i wylądowaliśmy w rowie. Na szczęście nic nie jechało z naprzeciwka oprócz jednego samochodu, który zapewne widział całe zdarzenie z oddali, ale przejechał obok nas bez wzruszenia (jakaś ciemnozielona osobówka). Było ok. godziny 8:14.

- Sam poślizg udało się na tyle opanować że auto wpadło do rowu po lewej stronie drogi (po prawej była skarpa oraz rzeczka). Auto wjechało do rowu prostopadle - centralnie przodem.

- Po chwili szoku, sprawdziliśmy czy wszystko jest z nami ok i czy nic poważniejszego z autem się nie dzieje. Po wstępnym opanowaniu emocji zaczęliśmy szukać wyjścia z sytuacji. Ktoś z gapiów lub przejeżdzających samochodów powiedział nam że pół kilometra dalej stoi patrol policji i proponował żebyśmy zgłosili się do nich po pomoc. Nie chcąc się narażać na niepotrzebne koszta mandatów wzięliśmy sprawy w swoje ręce i wyłapywaliśmy jakiegoś większego auta które byłoby w stanie nas wyciągnąć. Zatrzymaliśmy przejeżdzającego zielonego minivan'a w którym jechało do kościoła kilku starszych gości wraz z osobami niepełnosprawnymi. Panowie w 4 albo 5 osób, ochoczo rzucili się do pomocy, auto postanowiliśmy wyciągnąć za pomocą linki holowniczej. Hak za bardzo nie chciał się przykręcić, więc Ewelka użyczyła swojego McGuyvera i jakoś poszło. Samo wyciąganie też udało się bez większych problemów (potem nawet okazało się że samochód był na biegu albo na hamulcu ręcznym). W trakcie krótkiej rozmowy w pamięć zapadło stwierdzenie że to częste miejsce wypadków i że tak naprawdę to samochody lądują po drugiej stronie w rzeczce.

- Podziękowaliśmy serdecznie za pomoc. Wsiedliśmy do samochodu żeby ochłonąć, wtedy zeszły z nas napięte emocje. Po chwili wytchnienia i namysłu sprawdziliśmy czy auto nie jest uszkodzone, postanowiliśmy kontynuować podróż. Cała akcja nie trwała dłużej niż 30 minut. Dalsza droga posłużyła za chwile namysłu i refleksji, padło dużo pytań w stylu "A gdyby..." . Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze na jakiejś stacji benzynowej w Makowie Podhalańskim

Na szlaku

- Wycieczkę zaczęliśmy z Przełęczy Krowiarki. Kupiliśmy obowiązkowe bilety wstępu do Parku, zrobiliśmy kilka fotek na starcie, uruchomiliśmy stoper i poszliśmy czerwonym szlakiem przez Sokolicę.  Idąc pod góre mijaliśmy dość dużo ludzi, pogoda była bardzo dobra i zachęcająca do wędrówek.

- Czas wejścia na Sokolicę 0.39.21 , zrobiliśmy parę fotek i poszliśmy dalej.
- Czas zdobycia Babiej Góry 1.44:17. Na górze mocno wiało, ale było przyjemnie. Przekąsiliśmy coś z plecaków i po chwili refleksji i podziwiania okolicy udaliśmy się do pobliskiego schroniska PTTK, w którym również chwię odpoczęliśmy. Z schroniska poszliśmy niebieskim szlakiem, z którego na końcowym odcinku zeszliśmy obejrzeć z bliska Mokry Stawek. Potem wróciliśmy na trasę i doszliśmy szybko do do parkingu.

Przebieg wydarzeń

Spytkowice Biegówki
Poprzednie

Dodaj recenzję
Narty? Czemu nie, ale zacznijmy od biegówek :)
Czytaj dalej
Sylwester w Krynicy 2019
Dalej

Dodaj recenzję
Nasz drugi wspólny Sylwester. Tym razem również sp...

Nasz drugi wspólny Sylwester. Tym razem również spontanicznie i w górskim k...

Narty? Czemu nie, ale zacznijmy od biegówek :)

Dodaj recenzję
A co by było gdybyśmy wpadli do rowu i nic nam się nie stało ?